; صرفه جویی 25 درصدی مصرف انرژی برق در منطقه هشت عملیات انتقال گاز
جمعه, 30 شهريور 1403
  • ساعت : ۱۵:۲۸
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۶/۲۶ 
  • کد خبر : ۱۱۴۶۵
صرفه جویی 25 درصدی مصرف انرژی برق در منطقه هشت عملیات انتقال گاز
مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز از صرفه جویی 25 درصدی مصرف انرژی برق در پیک بار تابستان سالجاری ( از 15 خرداد تا 15 شهریور ماه) در این منطقه عملیاتی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت انتقال گاز ایران، فیروز خدائی، مدیر این منطقه با اعلام این خبر گفت: در راستای پایداری انرژی برق، انجام مسئولیت های اجتماعی و جلوگیری از خاموشی های ناخواسته در پیک بار تابستان، واحدهای ستادی و مراکز بهره برداری خطوط لوله این منطقه عملیاتی علاوه بر صرفه جویی در بخش برق مصرفی صنعتی، با صرفه جویی در بخش اداری و ساختمانی نیز ضمن همکاری با وزارت نیرو، در تامین شبکه برق پایدارنقش بسزایی داشته اند.

خدائی، افزود: این منطقه در بخش برق مصرفی صنعتی در طی مدت یاد شده با جایگزین نمودن توربوکمپرسورها بجای الکتروکمپرسورهای 4/8 مگاواتی پر مصرف در تاسیسات تقویت فشار گاز تبریز، مصرف برق خود را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش داده و کمک شایانی به پایداری شبکه برق سراسری در فصل تابستان کرده است.

مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز اظهار داشت: علاوه بر این با تدوین و ابلاغ برنامه زمانی استفاده از مولدهای برق اضطراری، این منطقه در حدود 600 ساعت از مولدهای برق اضطراری استفاده نموده است که در نتیجه بالغ بر 75000 کیلو وات ساعت در مصرف انرژی در ساعات پیک بار، شبکه برق سراسری صرفه جویی صورت گرفته است.

وی، تصریح نمود: منطقه هشت عملیات انتقال گاز با رعایت ساعات کاری مصوب و ابلاغی ( بر اساس تصویب نامه هیات محترم وزیران)، از سرویس خارج نمودن کلیه سیستم های سرمایشی پس از پایان ساعات کاری مصوب، کاهش روشنایی بخش اداری و ساختمانی و استفاده حداکثری از روشنایی طبیعی روز، تنظیم تابلوهای کنترل کارکرد فن کویلهای اتاقی با استفاده از PLC های قابل برنامه ریزی به نحوی که امکان استفاده از تجهیزات مذکور پس از پایان ساعات کار اداری مصوب، مقدور نباشد، در کاهش پیک بار مشارکت داشته است.

مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز ادامه داد: عدم استفاده از لامپ های رشته ای پرمصرف و کاهش استفاده از پروژکتورها و چراغهای بخارسدیم (پرمصرف) و جایگزینی با لامپ های کم مصرف و پروژکتورهای کم مصرف از نوع LED، اطلاع رسانی و آگاهی به پرسنل سازمان در خصوص لزوم رعایت دقیق بخشنامه ها و دستورالعمل های ابلاغی از طرف سازمان های متولی انرژی کشور، از دیگر اقدامات انجام یافته در صرفه جویی مصرف برق در این منطقه عملیاتی می باشد.

خدائی اظهار امیدواری کرد: با استمرار اقدامات پیش بینی شده در سال جاری انتظار می رود با مدیریت و کاهش و بهینه سازی مصرف انرژی در منطقه و تاسیسات و مراکز بهره برداری تحت پوشش، میزان مصرف برق بیش از پیش کاهش یافته و شاهد همکاری های بیشتری در تامین برق پایدار و مشارکت در کاهش پیک بار باشیم.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.9.0
    V6.1.9.0